V záujme poskytovania komplexných a kvalitných služieb je súčasťou portfólia spoločnosti MEDIA COELI ® aj vypracovanie podnikateľských plánov. Podstatou podnikateľského plánu je podrobne zhrnúť a analyzovať konkrétny zámer – či už je to rozbeh podnikateľských aktivít v konkrétnom segmente trhu, rozšírenie sortimentu výrobkov alebo služieb, prípadne preorientovanie podniku na nový segment trhu a pod. Takýto plán umožňuje podnikateľovi zhodnotiť a porozumieť všetkým aspektom konkrétneho zámeru, potenciálnemu investorovi umožňuje rozhodnúť, či má záujem zámer financovať a v neposlednom rade poskytuje podnikateľský plán spätnú väzbu pri realizácii zámeru (pri odklone od plánu dokáže podnikateľ lepšie predvídať možné hrozby).
Pre spracovanie podnikateľského plánu neexistuje ideálny vzor, lebo podnikateľské plány a ich štruktúra závisia od charakteru podniku. Spoločnosť MEDIA COELI ® pre klientov spracováva podnikateľské plány na tri špecifické účely – pre interné potreby podniku, pre účely projektového financovania a pre účely žiadosti o dotácie z fondov Európskych spoločenstiev.
Bez ohľadu na konkrétny účel, podnikateľský plán obsahuje nasledujúce základné body:
-
informácie o organizácií a personálne informácie – základné informácie o kľúčových osobách projektu, ich vzdelaní a skúsenostiach
-
podrobný opis plánu
-
marketingový prístup – charakteristika trhu, cieľová skupina, konkurencia, odhad obratov
-
finančný plán
-
SWOT analýza (silné, slabé stránky, príležitosti, hrozby), merateľné kritériá a časový harmonogram projektu
Kľúčovými časťami každého podnikateľského plánu sú – opis a finančný plán. Preto je pri ich vypracovaní mimoriadne dôležité dbať na presnosť informácií, kvalitu spracovania a podstatu zámeru.
Finančný plán je neoddeliteľnou súčasťou systému plánovania podniku, bez ohľadu na jeho veľkosť, pričom musí byť v súlade a musí podporovať ostatné časti podnikateľského plánu. Pri vypracovaní finančnej analýzy je často potrebné zvážiť alternatívne metódy financovania, prípadne zmeny v marketingovej alebo výrobnej stratégii. Nie je neobvyklé, že sa vypracuje niekoľko alternatívnych finančných stratégií, kým sa rozhodne pre tú, ktorá je najreálnejšia, najbezpečnejšia – v závislosti od nastavených parametrov zámeru.
Tak ako pri mnohých iných veciach, aj pri vypracovaní podnikateľského plánu nie je dôležité koľko alternatív sa zamietne, kým sa vyberie tá najlepšia. Dôležitý je vždy výsledok – schválenie dotácie, investičného úveru, či realizácia zámeru v praxi.
verejne sprístupnené dielo MEDIA COELI ® podmienky: www.mediacoeli.sk
Informácie: Milena Mrvová - MEDIA COELI ®, Pekárska 11, 917 01 Trnava, Slovakia, info@mediacoeli.sk,
SK, CZ: 00421911907188, English, French, German: 00421904807188
MEDIA COELI ® Podnikatelsky plan.pdf MEDIA COELI ® Podnikatelsky plan.docx MEDIA COELI ® zmluva o dielo - Podnikatelsky plan.docx |